Zomervakantie 2023 - Puerto Rico en Florida

Zaterdag 22 juli: Vertrek uit Groningen

De afgelopen tijd al druk bezig geweest met voorbereiden, inpakken en huis schoonmaken. In onze afwezigheid komt Kim op het huis en de dieren passen; we hebben elkaar gevonden via de website huizenoppassite.nl. Zij krijgt begin augustus de sleutel van een nieuw huis in Groningen en heeft in de tussentijd een woonplek nodig. Komt perfect uit en de kennismaking beviel van beide kanten goed. Gelukkig wil ze ook wel voor Lena zorgen! In de paar dagen dat ze niet in Groningen kan zijn, zorgen overburen Monique en Wilfred voor alle dieren, geweldig dat ze dat willen doen!

Voordeel van een gast in huis is dat we de boel (eindelijk) weer eens wat schoner maken. Ik bedenk dan altijd dat ik dat vaker wil gaan doen, maar weet ook al dat dat meestal niet gebeurt, dus we moeten het hebben van zulke momenten. Is wel fijn om even een schoon en opgeruimd huis te hebben ;-)

We hebben langzamerhand alle spullen verzameld op het logeerbed. Je zou zeggen dat we niet veel nodig hebben voor een warm klimaat, maar het is toch een aardige bult spullen. Het past gelukkig goed in de twee koffers die we nog hadden en een nieuwe grote tas op wieltjes. Die gaan in het ruim. Allemaal hebben we ook nog een rugzak als handbagage.

Vandaag nog de laatste dingen doen, laatste rondje met Lena lopen, laatste was, afwas, koelkast leeg, paklijst afvinken. Begin van de middag is alles wel zo'n beetje klaar. We laten Lena achter met een kauwbot. Spannend om haar zo alleen te laten, maar hebben vertrouwen dat ze in goede handen is bij Monique en later bij Kim.

De reis begint met de auto, naar Heerenveen. Daar een late lunch. Jaap en Bertion gaan de komende weken op de auto passen. Papa/opa brengt ons even naar het station, om half 4 gaat een trein rechtstreeks naar Schiphol. Lekker, nu is de reis echt begonnen. In de trein mooi even tijd om online in te checken. We vliegen morgenochtend net te vroeg om er op de dag zelf met de trein te komen, dus we hebben een hotel voor 1 nacht, in Hoofddorp. Gaan op Schiphol wel even kijken of we al wat bagage kwijt kunnen, maar dat blijkt morgen pas te kunnen. Dan maar door naar het hotel. Ruim 10 minuten lopen van het station. Hebben twee kamers naast elkaar, de jongens gaan samen. Fijn dat ze het de laatste tijd goed met elkaar kunnen vinden!

Willen even bij een pizzeria gaan eten in het centrum van Hoofddorp, maar die zit bomvol! Gelukkig kunnen we wel pizza's meenemen. Zijn net voor een forse bui weer terug in het hotel, tv aan, pizza eten op bed. Niks mis mee.

Wekkers op 6u15, morgen vliegen!