Zomervakantie 2023 - Puerto Rico en Florida

Donderdag 27 juli: Naar de zuidwestpunt

6u op, ik loop een stukje op de weg op en neer, nog lekker rustig. Zie weer wat ani's en enkele soorten die ik al eerder heb gezien, maar nu beter kan bekijken.

7u terug, jongens zijn er ook uit, we gaan allemaal om half 8 weg. Zetten Henk af bij zijn werk en rijden met zijn 3en door naar de zuidwestpunt van het eiland. Bastiaan heeft op TripAdvisor gevonden dat hier mooie rotsen en stranden zijn. Auto geparkeerd aan het begin van de isthmus, lopen naar de punt. Er is een waddengebied in een baai aan de oostkant en mangroves en rotskust aan de westkant. In totaal 5km gelopen, naar de vervallen vuurtoren en langs hoge kliffen. Trekpleister is een natuurlijke rotsbrug. Mooi gebied! Op de terugweg een smal paadje door struiken, eindigt bij een baai aan de westkust waar geen golfslag is en eindelijk blauw water (wilde Bastiaan graag zien). Jongens hebben even gezwommen. Ik heb leuke vogels gezien, oa de tweede endeem, de Puerto Rican Tody, een klein groen-rood-wit vogeltje. Gaaf!

Op terugweg bij een klein winkeltje wat drinken en eten gehaald en later bij een grote Walmart eten voor vanavond. En een telefoonhouder voor in de auto om te navigeren.

Thuis meteen zwemmen, lekker. Daarna rust. Om 5u Henk weer halen. Avond niks bijzonders. Weer op tijd naar bed, we proberen er voor 22u in te liggen en dat lukt meestal wel.